Letöltések

mg-sajtokozlemeny-20241107-valtozas-az-mg-marka-hazai-mukodeseben.docx

Töltsd le a dokumentumot

Változás az MG márka hazai működésében

Budapest, 2024. november 7.

Az MG autók gyártója, a SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation) és a Duna Motors Disztribúció Kft., az MG magyarországi importőre közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a kínai autógyártó és a magyar autópiac egyik vezető vállalata sikeresen megállapodott az importőri tevékenység kivásárlásáról, amely változást jelent az idén 100 éves márka hazai történetében.

A Duna Motors Disztribúció Kft. a Duna Autó cégcsoport tagjaként a kelet-közép-európai régióban az elsők között kezdte meg magyarországi importőri minőségben a brit hagyományokkal rendelkező MG (Morris Garages) márkajelzésű gépkocsik hivatalos értékesítését hazánkban. 2022 szeptemberének közepén két modellel – MG ZS és MG EHS – indult az értékesítés az országos lefedettséget biztosító, 22 tagú márkakereskedői hálózatban. Az azóta eltelt két év alatt a termékpaletta a kezdeti két modellről hétre, a kereskedői hálózat 25 tagúra bővült. 

Az MG kínálatában a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók mellett helyet kaptak öntöltő és tölthető hibrid, valamint kizárólag elektromos meghajtású modellek is. A nagy múltú márka újkori modelljeinek egyik legnagyobb erőssége a fogyasztók és a szakma által is elismert minőség és fejlett technológia mellett a rendkívüli ár-érték arány, illetve a megbízhatóságot alátámasztó 7 év vagy 150 000 km futásteljesítményig terjedő gyártói garancia.

A sikeres márkabevezetésnek és pozicionálásnak köszönhetően az elmúlt két év alatt több mint 3 200 MG személyautó került hazai forgalomba. Az eddig értékesített volumen túlnyomó részét a benzinmotoros MG ZS modell teszi ki, mely a B-SUV szegmensen belül a 6. legnépszerűbb autó, 4%-os szegmens részesedéssel.

A két vállalat által kötött megállapodás értelmében a Duna Motors Disztribúció Kft. 2024. december 31-éig látja el az MG márka importőri tevékenységét. A hátralévő időszakban még fontos feladat vár az importőrségre: két új modell, az új MG HS és az új MG ZS Hybrid+ piaci bevezetése. Az átvétel lezárását követően a SAIC Motor CEE megkezdi az integrációs folyamatot, amely során az elsődleges célja, hogy zökkenőmentes átmenetet biztosítsanak a márkakereskedői hálózat, a partnerek, ügyfelek és munkavállalók számára egyaránt. 

A Duna Autó Cégcsoporttal kötött megállapodás jelentős lépés az MG márka hosszú távú európai stratégiájában, melynek eredményeként a SAIC Motor CEE átveszi az importőri tevékenység irányítását és működését. 

A megállapodás kapcsán Ormos Péter, a Duna Autó Cégcsoport vezérigazgatója elmondta: „Megtiszteltetés számunkra, hogy Kína legnagyobb autógyára a mi szaktudásunkra bízta az MG márka sikereinek megalapozását hazánkban. A márka hivatalos bevezetése óta folyamatosan növeljük piaci részesedésünket és eredményesen építjük ismertségét a hazai piacon. Köszönjük a SAIC Motornak, márkakereskedőinknek, ügyfeleinknek és partnereinknek a bizalmat és a támogatást, amelyek lehetővé tették számunkra, hogy sikeresen bevezessük az MG márkát Magyarországon. Biztosak vagyunk benne, hogy a változás hozzájárul az MG eddigi sikeres növekedési stratégiájának folytatásához a magyar autópiacon.”

William Wang, a SAIC Motor Europe ügyvezető igazgatója hozzátette: „Az, hogy 2025-től gyári importőséget hozunk létre Magyarországon azt jelenti, hogy vállalatunk számára Magyarország stratégiai fontossággal bír. Köszönjük a Duna Motors Disztribúció csapatának, hogy a Duna Autó 35 éves iparági és kereskedelmi tapasztalatát felhasználva megalapozta az MG sikereit Magyarországon, amivel nagymértékben hozzájárult márkánk európai sikereihez is. A Duna Autó Cégcsoport autóipari szakértelme – a fogyasztói trendek és a piaci dinamika alapos ismerete - kulcsfontosságú szerepet játszott abban a projektben, melynek révén a kínai gyártású autómárkák közül elsőként az MG-t sikerült elfogadtatni a magyar vásárlókkal. Ez az üzleti döntés lehetővé teszi számunkra, hogy mostantól közvetlenül alakítsuk a forgalmazási és értékesítési folyamatokat, továbbfejlesszük az értékesítés utáni szolgáltatásainkat és szervizhálózatunkat. Az új üzleti modell keretében különös hangsúlyt fektetünk az elektromos és hibrid járművek európai elérhetőségének növelésére, ami hozzájárul a környezetvédelmi célkitűzéseink teljesítéséhez. Célunk, hogy tovább erősítsük az MG pozícióját, növeljük a márka ismertségét és piaci részesedését a magyar járműpiacon, ezzel folytatva azt a munkát, amit a Duna Motors Disztribúció az elmúlt több, mint két évben megkezdett és a márkát sikerre vitte.”

Sajtókapcsolat

Molnár Andrea

Marketing- és PR vezető

Email andrea.molnar@mgmotor.hu