Letöltések

magyarorszagon-is-bemutatkozott-az-mg.docx

Töltsd le a dokumentumot

Magyarországon is bemutatkozott az MG

Budapest, 2022. május 27.

Új fejezethez érkezett a Duna Autó több mint 30 éves története: az óbudai cégcsoport legújabb tagja, a Duna Motors Disztribúció Kft. magyarországi importőri minőségben mutatta be a 2022-es AMTS kiállítás keretein belül a nagy múltú, brit gyökerekkel rendelkező MG (Morris Garages) márkát.

Elérkezett egy, az autós szaksajtó és a nagyközönség számára egyaránt jelentős és kivételesen ritka pillanat: új autómárka jelenik meg a magyar piacon. A Duna Motors Disztribúció Kft. 2022. május 27-én, a Hungexpon megrendezésre került AMTS kiállításon nagyszabású sajtótájékoztatón mutatta be Magyarországon az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő, stabil gyártói háttérrel rendelkező, innovatív autómárkáját, az MG-t. A brit gyökerekkel rendelkező márka az elmúlt időszakban teljes átalakuláson esett át, és sorra hódítja meg az európai piacokat kiváló ár-érték arányú autóival. A márka célja, hogy a lehető legszélesebb vásárlói rétegek számára kínálja elérhető árú, biztonságos, rendkívül magas felszereltséggel és fejlett technológiával rendelkező modelljeit. Ennek érdekében a márka kínálatában a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók mellett kaphatóak plug-in hibrid technológiával és kizárólag elektromos hajtással rendelkező modellek is. A márka egyik legnagyobb erőssége a fogyasztók és a szakma által is elismert minőségen és rendkívüli ár-érték arányon, illetve megbízhatóságon felül a rendkívül stabil ellátási láncra épülő gyártás, amelyet nem befolyásol az autóipar más szereplőit sújtó alkatrészhiány.

A Duna Autó cégcsoport tagjaként, a Duna Motors Disztribúció Kft. nyerte el a márka magyarországi importőri jogát. Ennek köszönhetően az MG modellek forgalmazása országosan 15 márkakereskedésben kezdődik 2022 őszén. „A kereskedői hálózat létrehozásakor két fő szempont vezérelt a bennünket: az ország minél nagyobb területének lefedése és megbízható partnerek kiválasztása. Azt gondolom, hogy mindkét célt elértük, ugyanis a szeptemberben bemutatásra kerülő márkakereskedői hálózat országszerte biztosítja az érdeklődők számára az MG modellekkel való személyes ismerkedés és a tesztvezetési lehetőséget is. Biztosak vagyunk benne, hogy modelljeink minden érdeklődő előzetes minőségi és kényelmi elvárásait meg fogják haladni, ezért bíztatunk mindenkit, hogy honlapunkon iratkozzanak fel tesztvezetésre.” – mondta Markó Zoltán, az MG magyarországi márkaigazgatója. Az MG újonnan indult honlapjának címe: mgmotor.hu

Az MG hazai forgalmazása hat különböző modellel kezdődik, amelyek együtt alkalmasak egy igen széles vásárlói réteg igényeinek kielégítésére árban, méretben és hajtáslánc tekintetében is:

  • MG ZS: a kompakt SUV kategória képviselője, amely kétféle takarékos, de dinamikus benzinmotorral, ill. manuális és automataváltós verzióban érhető el;

  • MG ZS EV: a ZS teljesen elektromos hajtással szerelt változata, akár 440 km-es hatótávval;

  • MG HS: praktikus, tágas és biztonságos középkategóriás SUV, benzinmotorral, kézi- és automata váltóval;

  • MG EHS Plug-in Hybrid: a HS fejlett plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változata, a márka egyik zászlóshajója;

  • MG5: a márka (és a világ) első, teljesen elektromos kombija, amely a maximális praktikumot ötvözi a kiemelkedő kényelemmel és a fenntarthatósággal;

  • az MG legújabb modellje az MG4, amely a közeljövőben kerül bemutatásra.

Az idei kiállítás keretein belül a sajtó és a nagyközönség az alábbi három modellel ismerkedhetett meg testközelből:

  • MG ZS

  • MG ZS EV

  • MG EHS Plug-in Hybri

A márka kelet-európai expanziós stratégiájába tökéletesen illeszkedik a magyar piaci jelenlét, amelyhez ideális partnert talált: a Duna Autó több mint 30 éves kereskedelmi tapasztalataira építkezve minden adott ahhoz, hogy a megújult, korszerű MG a legújabb sikereit a nyugat-európai piacok után Magyarországon érje el.

Háttér:

A több mint 30 éves Duna Autó a hazai autópiac legnagyobb múltú vállalatai közé tartozik, jelenleg is az alapítók második generációja vezeti tulajdonosként a cégcsoportot, amely megalakulása óta ugyanazon a telephelyen működik. A Duna Autó Csoportot alkotó cégek: JP Interkontakt Kft. - Holding cégként az autókereskedelem és szerviz tevékenységekhez tartozó ingatlanokat és cégeket fogja össze és számviteli szolgáltatásokat nyújt a Csoport tagjai részére. A Duna Autó Zrt. az alaptevékenységet működtető cég országosan és regionális szinten is egyedülálló márkaválasztékkal. Mindemellett használtautó-kereskedés és számos kiegészítő szolgáltatás; egy márkafüggetlen karosszériajavító központ és immáron a hivatalos Tesla Approved Body Shop is működik az Óbuda szívében található vállalat négy és fél hektáros telephelyén. A Rapid Rent Kft. gépjárműfinanszírozási- és flottakezelési szolgáltatásokat nyújt a Duna Autó és ügyfelei részére, míg az Autóváros Kft. az alaptevékenység hátterét teremti meg logisztikai szolgáltatások nyújtásával. Az újonnan alapított Duna Motors Disztribúció Kft. pedig az MG márka importőri tevékenységét látja el.

A vállalat sokrétű, kiterjedt tapasztalattal és valódi szakértelemmel bír az autóértékesítés, flottakezelés, autóbérlés és szervizelés terén egyaránt. Rugalmasan reagálva a járványhelyzet kihívásaira, elsőként vezette be az érintésmentes szervizelést és az online indított értékesítési folyamatot. Évente közel 6000 gépjárművet értékesít és szervizeiben évente több mint 50 ezer javítást végeznek. A csoport munkatársainak létszáma 300 fő és a konszolidált árbevétele meghaladja a 30 milliárd forintot.

MG autómárka

Az MG (Morris Garages) Nagy-Britannia egyik első autómárkája, amelyet 1924-ben William Morris alapított. Történelme során a márka több, mint 40 sebességi világrekordot döntött meg, köztük a „Világ leggyorsabb versenyautója” címét is magáénak tudhatta. Az MG DNS-alapelemei a csúcstechnika, a kifinomult stílus és a közel 100 éves múlt. 2007-ben új, stabil alapokra építkezve teljesen megújult a márka: a SAIC Motor – Kína legnagyobb autóipari konszernje – vásárolta meg, és azóta is biztos hátteret nyújt az MG fejlesztései és terjeszkedése számára. Ma a hétből öt kontinensen képviselteti magát, 2021-ben pedig már összesen 470 000 db autót gyártott le 6 országban megtalálható gyáraiban. A Morris Garages márka mára nemcsak a brit-, hanem a globális autóipar történetében is megkerülhetetlen szereplő. Az MG az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén kezdte meg a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. Modelljeit jelenleg az Egyesült Királyságon kívül 17 nyugat-európai országban (Németország, Svédország, Norvégia, Belgium, Hollandia, Dánia, Izland, Írország, Luxemburg, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Portugália, Ausztria, Málta, Finnország és Svájc) forgalmazzák, több mint 400 MG márkakereskedésben. Az értékesítés növekedési üteme is figyelemreméltó: 2019-hez képest 2021-ben a chiphiány és a koronavírus-járvány ellenére is több mint három és félszeresére növelte eladásait. Sikerét nem csak a folyamatosan növekvő európai eladások, hanem a számtalan szakmai elismerés is bizonyítja. A megújult, vonzó dizájn és innovatív technológia kombinációja szerte a világon újra megszerettette a vásárlókkal az MG márkát, mely 2022 őszétől - a márka kelet-közép európai expanziós stratégiája részeként – már Magyarországon is elérhetővé válik, a Duna Motors Disztribúció Kft. importőri tevékenységének köszönhetően. A forgalmazás szeptemberben 6 modellel indul.

Sajtókapcsolat

Molnár Andrea

Marketing- és PR vezető

Email andrea.molnar@mgmotor.hu