Letöltések

az-mg-marka-az-utak-iranti-szenvedely-oroksege.pdf

Töltsd le a dokumentumot

Az MG márka – az utak iránti szenvedély öröksége

Budapest, 2022. március 29.

Az MG (a Morris Garages rövidítéséből kialakított betűszó) jól ismert, mint Nagy- Britannia egyik első autómárkája, amely közel 100 éves történelemmel rendelkezik az iparágban. Az MG ma a hétből öt kontinensen képviselteti magát, 2021-ben pedig már összesen 470 000 db autót gyártott le 6 országban megtalálható gyáraiban. A Morris Garages márka mára nemcsak a brit-, hanem a globális autóipar történetében is megkerülhetetlen szereplő.

Az MG történelme

A márkát 1924-ben az Egyesült Királyságban a brit autózás úttörője, William Morris alapította, majd Cecil Kimber vezérigazgató irányította. Cecil eltökélte, hogy az MG-t egy olyan sportkocsivá fejlessze, amely a lenyűgöző teljesítmény mellett hamisítatlanul brit.

Az MG története során több mint 40 sebességi világrekordot döntött meg, és számos trófeát nyert versenyeken szerte a világon, köztük a "Világ leggyorsabb versenyautója", a "Legkelendőbb versenyautó" és a "Legmegbízhatóbb versenyautó" elismeréseket.

Márkaörökség

Az MG márka örökségét számos olyan kiemelkedő teljesítmény formálta, amelyek közel 100 éve járulnak hozzá a márka napjainkig tartó sikeréhez. A márka-DNS alapépítőelemei a csúcstechnika, a kifinomult stílus és az immár majdnem 100 éves hagyomány. Ezek együtt hozzák létre az autót, amelyet a sebesség iránti szenvedély hajt.

Az MG márka az öröksége alapján egy elegáns, szenvedélyes, brit úriemberként írható le, aki bárkit képes inspirálni a vezetés iránt érzett szenvedélyével. A teljesítmény szolgálatába állított kifinomult stílus az MG modellek jellegzetessége: ezek együtt teszik lehetővé a márkára jellemző páratlan vezetési élményt. Ez az élmény a XXI. századi igényeknek megfelelően napjainkban kiegészül a legfejlettebb biztonsági szolgáltatások mellett különböző autonóm vezetési funkciókkal és emberközeli technológiával.

Az MG napjainkban

Ma az MG jóval több, mint egy ikonikus nyolcszögletű jelvény; a márka biztos anyagi háttérrel a háta mögött született újjá. Ez a biztos háttér a garancia arra, hogy a márka életében új és hosszú fejezet nyílik, amely méltón gazdagítja az eddig is színes történelmét.

Napjainkban az új MG modellek, mint a benzines MG ZS, MG HS és az elektromos termékvonalat képviselő MG ZS EV, MG EHS és MG5 a legfejlettebb technológia segítségével kapcsolják össze az embert az autóval, a környezettel és a világgal. Egy modern MG belsejében a legkorszerűbb technológia teszi egyszerre szórakoztatóvá és biztonságossá az utazást – minden egyes nap.

A járművek technológiája azonban nem csak a biztonságot és a gyorsaságot szolgálja, hanem a fenntartható jövőt is. Az összes MG tervezése során a legfontosabb szempontok közt szerepel a környezettudatos gyártás és üzemeltetés, így a márka nem csak lokálisan, de globálisan is tesz a tisztább, élhetőbb jövőért.

A tetszetős formanyelv és lenyűgöző technológia együtt a vásárlók számára is rendkívül vonzó. Ezt az MG világszerte kiemelkedő eredményei is bizonyítják:

  • 2017-ben az MG a leggyorsabban növekvő márka az Egyesült Királyságban, Thaiföldön, Chilében és Ausztráliában.

  • 2018-ban az MG világszerte 323 kereskedéssel rendelkezik, melyekkel 51%-os növekedést ért el eladások tekintetében 2017-hez képest. 2018 az MG számára mérföldkő az értékesítési volumen gyors növekedése miatt: Dél-Amerikában 64%, az Egyesült Királyságban 104%, Ázsiában 107%, a Közel-Keleten 534%, Óceániában pedig 708% volt az expanzió mértéke.

  • 2019-ben piacra került az MG ZS EV - a világszínvonalú tisztán elektromos jármű "Net Green" technológiával és "Three-core Power" rendszerrel, amelynek maximális hatótávja akár 428 km.

  • 2019-ben az MG globális értékesítési volumene 139 000 autóra nőtt. Ugyanebben az évben az MG a Fülöp-szigeteken elnyeri "Az év áttörését elérő márkája" címet. 2020-ban pedig a chilei szaksajtó által szervezett "Best 2020 Awards" díjátadón a "Legjobb márka" díjat kapja.

Az értékesítésfejlesztési stratégiák mellett az MG a sport és a filmek világában is jelen van.

2019-től az MG a Liverpool Football Club - az Európa-bajnok első csapat játékosainak – hivatalos partnere. A partnerség globális piacokra való kiterjesztésével ez a kapcsolat segítheti az MG-t a márka ismertségének növelésében a világ kulcsfontosságú régióiban, többek között Európában, Ázsiában, a Közel-Keleten, Ausztráliában, Dél-Amerikában és Észak-Afrikában.

Ugyanebben az évben az MG India a neves brit színészt, a Sherlock Holmes sorozat címszereplőjét alakító Benedict Cumberbatch-et szerződtette márkanagykövetnek az MG Hector prémium SUV indiai bevezetése előtt.

A vonzó dizájn és innovatív technológia kombinációja szerte a világon újra megszerettette a vásárlókkal az MG márkát.

Néhány mérföldkő az MG márka hosszú történelméből

Év

Mérföldkő

1924

Az első MG születése

1931

Az első rekord
Az MG EX120 "The Magic Midget" szárazföldi sebességrekordot állít fel. Ez volt az első 750 köbcentiméteres lökettérfogatú autó, amely meghaladta a 100 mérföld/órás sebességet; 103,13 mérföld/órás sebességgel.

1933

MG győzelem Olaszországban
Az MG K3 Magnette diadalmaskodott az olaszországi Mille Miglia (1000 mérföldes) versenyen, amely a világ egyik legkeményebb versenye. Emellett az első nem olasz márka volt, amely megnyerte az 1100 köbcentiméteres kategóriát.

1945

Amerika beleszeret az MG-be
A vállalat piacra dobta az MG TC-t, a legújabb, legmodernebb funkciókkal felszerelve. Közel 2000 darab kelt el belőle. Ennek az autónak köszönhető, hogy Amerikában rajongani kezdtek a brit sportautók iránti, és így lett az USA az MG legfontosabb exportpiaca.

1956

A klasszikus Magnette éve
Az MG ZB Magnette kezdetben megütközést váltott ki megjelenésével. Teljesítményével és kiváló menettulajdonságaival azonban a Magnette pillanatok alatt mindenki kedvencévé vált.

1957

Rekordot dönt. Rekordot dönt. Újra és újra
Az MG Ex181 világrekordot állít fel 245,64 mérföld/órás sebesség elérésével. Aztán az MG 1959-ben úgy dönt, hogy megdönti saját rekordját - a Bonneville Salt Flats-en elért 254,91 mph sebességgel. Az autót Sir Stirling Moss vezette.

1959

MGA: erősebb, mint valaha
Az MG úgy dönt, hogy egy fokkal feljebb lép, és piacra dobja az MGA-t, a kiugróan népszerű MGA 1500 továbbfejlesztését. Az 1588 köbcentiméteres motorral felszerelt MGA 6 plusz lóerőt kapott.

1962

Károly herceg MGC-t vesz magának
Megépült a világ legolcsóbb sportautója, az MGB. A tény, hogy több mint 50 000 MGB-t gyártottak, mutatja, hogy mennyire népszerű volt. Amikor Károly herceg egyetemre ment, megvette a B nagyobb testvérét, az MGC-t.

1982

Nagy dolgok kis méretben
Miután Abingdon bezárta kapuit, sokan azt feltételezték, hogy ezzel véget ért az MG- korszak. A közhiedelemmel ellentétben azonban az MG megerősödött, és piacra dobta a kompakt MG Metrót. Ez a modell máig stabil rajongótáborral rendelkezik.

1983

Öt ajtó, ezer rajongó
A világ változik, ahogy a formatervezés is. A Metro átadta a helyét egy nagy teljesítményű és kiváló kezelhetőségű ötajtós csapotthátúnak, az MG Maestronak, melyet az MG Maestro Turbo követ.

2000

Egy új kezdet
Az MG az új évezredet az MG TF-fel indította, amely az MGF továbbfejlesztése volt. Ezt követte egy hot hatch, az MG ZR, és két sportos szedán: az MG ZS és az MG ZT. Az MG visszatért az autózás világába.

2007

A SAIC Motor megvásárolja az MG-t
Az MG márkát és a Longbridge-i gyárat a Nanjing Automobile vette át. 2007-ben a Nanjing Automobile átadta helyét a SAIC Motornak, és a márka MG Motor néven újra felbukkant az autós világ térképén.

2011

Új korszak, új igények, új formák
Az MG, mint mindig, most is a jövőbe tekint. Felismerte, hogyan alkalmazkodhat a megváltozott piaci igényekhez. Az MG magas szintű testreszabhatósági lehetőségekkel bevezette az MG3-at; a fogyasztóknak megadta a lehetőséget, hogy maguk tervezzék meg autójukat.

2012

Forma és teljesítmény találkozása
Az MG5 abszolút sztárként tűnt fel: látványos kompakt autó volt, lenyűgöző külső dizájnnal, plüss belső térrel és erős, 1,5 literes négyhengeres "VTi-Tech" benzinmotorral.

2015

Az első SUV megjelenése
Az MG az innováció élvonalában maradva bemutatja az MG GS-t, az első MG SUV-t. Így az MG már oda is eljut, ahova nem vezet út.

2017

Az E-motion varázsa
Az innovatív MG E-Motion tanulmányautó internet-kompatibilis infotainment rendszerrel érkezett, amely egy tisztán elektromos, moduláris architektúrájú platformra épült. Kevesebb, mint négy másodperc alatt képes 0-ról 100 km/órás sebességre gyorsulni, hatótávolsága pedig meghaladja az 500 km-t.

2018

MG HS – virágzó innováció
Az MG HS, az MG következő nagy dobása készen áll, hogy meghódítsa a világot szemrevaló formájával és fejlett technológiával: holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel, 360 fokos kamerarendszerrel, 10,1 hüvelykes lebegő központi kijelzővel és sok mással.

2019

Új korszak kezdete
Az ikonikus brit sportautó-márka a globális stratégiáját követve egyre több piacon mutatkozik be. Ebben az évben kerül bemutatásra az MG ZS EV – a családbarát elektromos SUV. Azoknak tervezték, akik egy zéró károsanyag-kibocsátású jármű minden előnyére vágynak anélkül, hogy kompromisszumot kötnének a praktikum vagy a stílus terén.

2020

Mindenből a legjobbat: új hajtáslánc az EHS-ben
Új utakon az MG: a márka bemutatja a népszerű EHS modell Plug-in Hybrid verzióját, amely ideális választás azok számára, akik még nem köteleződtek el a teljesen elektromos hajtás iránt, de nyitottak az új, környezettudatos technológiákra. Erre az autóra már az MG 2020-ban megújult új, nagyobb méretű logója került, amely hű vizuális reprezentációja a márka örökségének és innovatív szemléletének.

2021

Egy remek év (autója)
Az MG bizonyítja, hogy nem véletlen a népszerűsége az európai vásárlók körében: az alig két éve piacon lévő ZS EV a Flamand Automobil Szövetség versenyén elnyeri Belgiumban az „Év Családi Autója” címet az elektromos kategóriában.

2022

Egy régi-új piac meghódítása
Az MG márka visszatér Magyarországra.

Sajtókapcsolat

Molnár Andrea

Marketing- és PR vezető

Email andrea.molnar@mgmotor.hu