Accounts Payables & Cashier

Role Details

Country:

Netherlands

Work Location:

Amsterdam

Expected Start Date:

01/04/2025

As the Accounts Payables & Cashier you are part of the Finance department of SAIC Motor Europe (SME) in Amsterdam, The Netherlands.

The accounts payables department is responsible for the posting of purchase invoices, cash applications, prepare payments to suppliers and reimbursements to employees, reconciliations, month end closing activities and resolution of all assigned vendor accounts within SME.

Formally you report to the Finance Manager, but you will also have regular informal contact with your other colleagues from the Finance Department, and other SAIC Departments, in particular the Sales and Logistics department.

Your main responsibilities concern the following areas:

  • The financial check on purchase invoices;
  • Prepare payments and employee reimbursements;
  • Post bank statements and promptly follow up any payment issues;
  • Act as point of contact for partner(s) as well as suppliers and provide services accordingly;
  • Assist in month-end reporting activities;
  • Assist with clean AP ledgers; report on ageing and solve issues
  • Continuous improvement of management information, provide analysis and communicate to affiliates.

In order to be able to perform the role effectively, we ask the following:

  • Knowledge of SAP is a pre;
  • Good verbal and written communication skills in English; Chinese is a pre;
  • Experience in accounts payables, reconciliations and financial operations;
  • Excellent Excel skills and computer savvy;
  • Experience with extracting, processing, analyzing raw data;
  • Quick learner with a ‘can do’ mentality;

We offer:

  • An appropriate salary and holiday allowance
  • 32 – 40 hour working week
  • A goal-oriented and positively challenging work environment

Location

  • The location of this position is in Amsterdam.

If you're interested, please click on this link to apply:

https://www.linkedin.com/jobs/view/4152158722

Or you can fill out the form below:

Thank you for your application, we will get back to you as soon as possible.

Choose file
Allowed file types are doc, docx and pdf. The maximum file size is 5MB.
Érvénytelen emailcím formátum Kötelezően kitöltendő mező: Emailcím Kötelezően kitöltendő mező: Keresztnév Kötelezően kitöltendő mező: Vezetéknév Kötelezően kitöltendő mező: Irányítószám Kötelezően kitöltendő mező: Márkakereskedés Kötelezően kitöltendő mező: Házszám Kérjük adj meg egy érvényes házszámot Kötelezően kitöltendő mező: Település Kötelezően kitöltendő mező: Ország Kötelezően kitöltendő mező: Cégnév Kötelezően kitöltendő mező: Utca Kötelezően kitöltendő mező: Válassz témát Kérjük, töltse ki ezt a kötelező mezőt. Kötelezően kitöltendő mező: Számlaszám Kötelezően kitöltendő mező: Karbantartás dátuma Kötelezően kitöltendő mező: Üzenet Kérjük adj meg egy érvényes telefonszámot Kötelezően kitöltendő mező: Telefonszám Érvénytelen fájlformátum. Túl nagy fájlméret. A maximum méret: 5MB. Túl kicsi fájlméret. A minimum méret: .
* This field is required.